100 dossierbeheerders gezocht bij Rechterlijke Orde
Online sinds
Hou je van administratieve taken en heb je oog voor detail? Dat heb je alvast twee van de belangrijkste eigenschappen voor de job van dossierbeheerder bij de Rechterlijke Orde. Maar liefst 100 vacatures zijn er momenteel, verspreid over heel Vlaanderen en Brussel. Aarzel zeker niet om te solliciteren!
De Rechterlijke Orde, dat zijn de rechtbanken, hoven en het Openbaar Ministerie van ons land. De eerste twee instanties passen het recht toe, terwijl de laatste de samenleving vertegenwoordigt in de rechtbank. Dat maakt ze tot cruciale pijlers van de maatschappij waarin we leven. En aan die waardevolle missie kan jij je steentje bijdragen, meer bepaald als dossierbeheerder.
Want net zoals bij andere organisaties vormt administratie ook het kloppend hart bij de Rechterlijke Orde. Om een goede werking van alle gerechtelijke instanties te verzekeren, zijn met name dossierbeheerders van cruciaal belang. Voor deze boeiende administratieve functie zijn er momenteel liefst 100 vacatures bij de Rechterlijke Orde. Als dossierbeheerder kan je er ofwel terecht op een griffie (verbonden aan een rechtbank of hof) of op een parketsecretariaat (verbonden aan het Openbaar Ministerie).
Takenpakket en gezocht profiel
Waar je ook precies aan de slag gaat, als dossierbeheerder zorg je in de eerste plaats voor een goede administratieve ondersteuning en een correct dossierbeheer. Dat betekent concreet dat je fysieke dossiers klaarmaakt, instaat voor de briefwisseling en toeziet op een mailbox. Je draagt ook bij aan de digitalisering van Justitie door gegevens op de computer te importeren en coderen. Tot slot werk je mee aan de behandeling van gerechtelijke dossiers.
Sterke communicatievaardigheden zijn in deze job onontbeerlijk. Je moet in staat zijn om helder en transparant te antwoorden op vragen van burgers, advocaten, politie en maatschappelijke diensten. Nieuwe collega’s moeten dan weer kunnen rekenen op jouw ondersteuning. Ook belangrijk is dat je problemen snel en efficiënt oplost.
Benieuwd naar hoe het er écht aan toegaat in deze functie? Lees dan zeker de getuigenis van Ibrahim.
Stel je kandidaat
Alles bij elkaar zijn er 100 vacatures bij de rechtbanken, hoven en het Openbaar Ministerie in Brussel en verschillende steden verspreid over alle Vlaamse provincies. Je werkplek is dus nooit ver weg, al behoort thuiswerk ook tot de mogelijkheden. De glijdende werkuren zorgen bovendien voor nog meer flexibiliteit.
Spreekt de job van dossierbeheerder bij de Rechterlijke Orde je aan? Twijfel niet en stel je kandidaat!
Bekijk hier de volledige functiebeschrijving en solliciteer vóór 24/08.