Zin in een job met veel menselijk contact? Kies voor de overheid!
Online sinds
Of het nu artsen, calltakers, dossierbeheerders of inspecteurs zijn, veel mensen bij de federale overheid staan in direct contact met de burger. Deze dagelijkse uitwisselingen zorgen voor een grote variatie in hun werk. Burgers helpen, de juiste informatie geven en de beste dienstverlening garanderen, dat is de bestaansreden van deze contactberoepen.
De eerste schakels in de keten
Cécile, pensioenconsulente bij de Federale Pensioendienst, beantwoordt dagelijks vragen per telefoon of per post. Zij is het eerste aanspreekpunt als mensen vragen hebben over hun pensioenuitkeringen. "Het is echt een job waarbij je in contact komt met mensen. Het is een sociale job met een sterk menselijk aspect". Deze eerstelijnscommunicatie zorgt voor veel afwisseling en verrijkt haar dagelijkse werk.
De wens om anderen te helpen is ook wat Armand ertoe bracht om 11 jaar geleden bij de 112 te gaan werken. Sindsdien is geen dag nog dezelfde! Als eerste contact bij de noodhulp behandelt hij oproepen om de burger snel en adequaat te kunnen helpen. "Als we levens hebben kunnen redden, dat zijn natuurlijk goede dagen op het werk".
Burgergerichte missies
Naast het verzekeren van eerstelijnshulp, werken onze collega's ook aan proactieve communicatie. Als communicatiemedewerker bij de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA), informeert Faten burgers over hun rechten en mogelijkheden en helpt en ondersteunt zij hen. Ze vertelt ons waarom deze job zo belangrijk is en haar zo na aan het hart ligt!
Ben je geïnteresseerd in een job waarbij je anderen helpt? Dan vind je op onze site zeker eentje die bij je past.