Latifa Souabi

Technisch deskundige Bouw en Renovatie
Related Organization
Portret Latifa Souabi

Waaruit bestaat je werk precies?

Ik werk als technisch deskundige bij de pijler Bouw en renovatie. Ik bestudeer de vragen van onze klanten, plan de werken en controleer of ze uitgevoerd worden in overeenstemming met de lastenboeken, de plannen en de normen. Ik ben dus betrokken bij de verschillende fasen van een werf. Ik heb een permanente uitdaging: ik moet kwalitatieve projecten afleveringen binnen de deadline en met respect voor het budget.

Wat is jouw professioneel parcours tot nu toe?

Ik heb altijd gewerkt in de bouwsector, altijd met projecten. Na verschillende jaren in een architectenbureau en bij de stad Brussel heb ik in 2010 gesolliciteerd bij de Regie der Gebouwen. Toen ik er begon te werken, was ik in mijn dienst de eerste vrouw die als controleur aan de slag ging. Maar sindsdien is er veel veranderd: intussen zijn veel vrouwelijke collega's ons team komen versterken.

Welk aspect van je job vind je het fijnst?

Zonder twijfel de variatie in het werk. We hebben de kans om aan heel uiteenlopende dossiers te werken: van de herinrichting van bureaus over een eenvoudige renovatie tot complexe restauratie van een geklasseerd monument.

Wat ik op prijs stel in mijn werk is de autonomie, de verantwoordelijkheid en de interne en externe contacten. Ik kan ook rekenen op de steun en de ervaring van mijn collega's en dat is heel belangrijk voor mij.

Wat heeft je zin gegeven om aan de slag te gaan bij de Regie der Gebouwen?

De zoektocht naar een evenwicht tussen mijn professionele leven en mijn privéleven. In de publieke sector heb ik dat evenwicht gevonden. Bovendien kunnen we ook van thuis uit werken en kunnen we geregeld opleidingen volgen.

Welke competenties heb je nodig in jouw job?

Een goede technische kennis hebben, heel gemotiveerd zijn en integer en verantwoordelijk handelen.

Hoe ziet een typische werkdag eruit voor jou?

Wanneer ik aankom op kantoor, lees en beantwoord ik mijn e-mails. Daarna bereid ik dossiers voor werken voor, kijk ik de aanvragen tot betaling voor facturen na en de vooruitgang van de projecten. Dan trek ik naar mijn werven: ik neem deel aan de wekelijkse vergaderingen, controleer hoe de werken zijn uitgevoerd ... Voor mij is dat de perfecte dag!
Soms begin ik mijn werkdag ook meteen op de werf; dat hangt af van de dossiers en natuurlijk ook van de dringendheid. Het is net dat wat mijn job interessant maakt, zonder een spoor van routine!

Wat ik op prijs stel in mijn werk is de autonomie, de verantwoordelijkheid en de interne en externe contacten.

Ontdek deze werkgever

Related Organization