Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen
Wie zijn we?
Wij zijn een openbare instelling van sociale zekerheid (OISZ). Wij betalen uitkeringen bijvoorbeeld voor werkloosheid, jeugdvakantie of activering (Activa, doorstromingsprogramma, SINE, …).
Onze opdracht:
- sociaal verzekerden kosteloos adviseren en informeren over hun rechten en hun plichten
- dossiers van de sociaal verzekerden samenstellen, en indienen bij de RVA
- uitkeringen betalen na toelating van de RVA
- sociaal verzekerden de nodige formulieren en documenten bezorgen
- de nodige documenten of gegevens bezorgen aan de bevoegde dienst of instelling.
Projecten in de kijker
De HVW blijft inzetten op changemanagement, vernieuwing en automatisering. Het duurzame karakter van nieuw ingevoerde procedures geeft aan dat we met zicht op de toekomst inzetten op verandering. Zo blijft de HVW haar focus bijstellen om efficiënter te werken.
De HVW lanceert verschillende projecten om haar doelstellingen te behalen:
- Communicatiematerialen en -kanalen verbeteren en vernieuwen om zo op een duidelijke en gestructureerde manier de sociaalverzekerden te informeren
- Processen optimaliseren en maximaal digitaliseren om zowel de procedure voor de sociaalverzekerden als het werkproces voor onze werknemers te vergemakkelijken
- Uitdagingen als inclusiviteit en diversiteit aanpakken
- Een positief imago creëren en een hoogwaardige verbinding faciliteren tussen onze huidige werknemers
- Inzetten op persoonlijke ontplooiing en bijscholing om in te zetten op de optimale ontwikkeling van ieders talenten.
Onze waarden
Al onze medewerkers tonen:
- respect
- engagement
- teamspirit.
Ze volgen deze waarden elke dag. Waar ze ook werken. En wat ook hun taak is.
Onze bestuursovereenkomst vermeldt: “We zijn een lerende organisatie die al haar talenten mobiliseert opdat ze een referentie binnen de sociale zekerheid worden”.
Onze troeven
Wij streven naar een optimale balans tussen een correcte dienstverlening voor de sociaal verzekerden en flexibiliteit voor onze medewerkers. Een gezond evenwicht tussen werk en privé staat centraal bij de HVW.
Binnen de HVW zijn er talrijke ontwikkelingsmogelijkheden: wij bieden een uitgebreid opleidings-en leeraanbod aan en verschillende loopbaanperspectieven.
Concreet biedt de HVW je volgende troeven:
Loon
- aantrekkelijk loon
- eindejaarspremie
- vakantiegeld.
Interessante vakantieregeling
- 26 dagen vakantie per jaar
- 12 compensatiedagen per jaar.
Flexibel werken
- glijdende werkuren in een 38-uren-week
- mogelijkheid tot telewerk.
Extra voordelen
- gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer
- fietsvergoeding
- 6 maanden na je start een voordelig gsm-abonnement
- een premie voor tweetaligheid
- uitgebreid aanbod aan opleidingen tijdens de werkuren
- FED+ kaart met voordelen en interessante aanbiedingen
- sociale voordelen.
Wie zoeken we?
De HVW is steeds op zoek naar nieuwe, junior en senior, talenten.
Voor onze kantoren zoeken we vaak dossierbeheerders die aanvragen behandelen, sociaalverzekerden informeren en de uitkeringen uitbetalen.
Op het hoofdbestuur is de HVW regelmatig op zoek naar personeel voor de ondersteunende diensten binnen volgende departementen: human resources, (strategische) communicatie, juridische dienst, ICT, financiën, gebouwbeheer, organisatie en contact center.
Aan de slag bij ons
Voor dossierbeheerders wordt er een intensieve basisopleiding (theorie) in combinatie met een mentoraat (praktijk) voorzien. Ook in het kantoor krijg je een mentor toegewezen.
Voor alle andere functies wordt er een opleiding voorzien ifv je ervaring en competenties.