Ontwikkelaar.net (m/v/x)

Veiligheid van de Staat

Selectiecode

ANG22552

Taal

Nederlands

Diploma

  • Master
  • Bachelor

Contracttype

Statutair

Functieniveau

A2

Type aanwerving

Externe rekrutering

Duur

Onbepaalde duur

Plaats van tewerkstelling

1000 Brussel

Voltijds/deeltijds

Voltijds

Samenvatting

Jobinhoud

Werken voor de Veiligheid van de Staat, dat is kiezen voor een job met betekenis!

Anders dan alle andere jobs!

Wil je je nuttig voelen? Wil je je inzetten om verandering teweeg te brengen?

We garanderen je een job met maatschappelijke perspectieven. Je zal rechtstreeks betrokken worden bij een organisatie die zorgt voor het behoud van de veiligheid van ons land door veiligheidsrisico’s te voorkomen.

 

  • Je neemt zowel intern als extern de dienst ICT actief deel aan verschillende projecten.
  • Je werkt samen met teams die instaan voor de ontwikkeling van de ICT-systemen. Hierbij sta je mee in voor:
    • ontwikkeling of onderhoud van de ICT-toepassingen.
    • de ontwikkeling van de gemeenschappelijke ICT-onderdelen.
  • Je hanteert de standaard ICT-ontwikkelingsmethodologieën, tools en procedures. Cruciaal hierbij zijn de principekeuzen om een gelaagde OO (object oriented- architectuur) te realiseren met een .NET ontwikkelplatform, gebruik makend van een relationele database voor het opslaan van gegevens.
  • Je zal in functie van de noden van de dienst en rekening houdend met je ervaring, competenties en interesses ingezet worden in diverse projecten en opdrachten waaronder:
    • de ontwikkeling van softwarecomponenten voor nieuwe ICT-applicaties.
    • de participatie en het onderhoud van bestaande applicaties en het aanpassen van bestaande softwarecomponenten.
    • de redactie en aanpassing van de technische documentatie en/of van de gebruikershandleiding van de applicaties waaraan je meewerkt.
    • de bespreking van de technische analyses, database- en architectuurconcepten voor applicaties/softwarecomponenten waaraan je meewerkt.
    • de periodieke voortgangsbespreking, projectorganisatie en kwaliteitsbewaking voor de ICT-projecten waaraan je meewerkt.
    • de coördinatie en samenwerking tussen het eigen projectteam en andere teams van de ICT-dienst.
    • de organisatie en realisatie van testen en validatie van softwarecomponenten.
    • de gebruikersondersteuning bij in het gebruik nemen van nieuwe softwarereleases.

 

Heb je vragen over de jobinhoud? 

Je vindt onze contactgegevens in de rubriek "meer info - contactpersonen".

 

Belangrijk:

Als je kandidaat bent voor een functie bij de Veiligheid van de Staat, dan vragen we jouw uiterste discretie en buiten jouw zeer naaste omgeving niet te praten over jouw kandidatuur. Gelieve hierover eveneens niets te vermelden op sociale netwerken. Als je laureaat bent, zal je meer informatie krijgen tijdens jouw indiensttreding.

Alle personeelsleden van de staatsveiligheid moeten over een Top Secret veiligheidsmachtiging beschikken (Wet van 11 december 1998 betreffende de classificatie en de veiligheidsmachtigingen, -attesten en -adviezen) (voor meer details, zie het tabblad "Werkgever").

Werkgever

Er zijn 2 plaatsen bij de Nationale Veiligheidsoverheid binnen de Veiligheid van de Staat (VSSE).

De Veiligheid van de Staat (VSSE) is een burgerlijke inlichtingen- en veiligheidsdienst. De dienst staat in voor de bescherming van de fundamentele waarden en belangen van de Staat door het verzamelen en verwerken van inlichtingen. De dienst voert ook veiligheidsonderzoeken uit.

Onze wettelijke opdrachten staan omschreven in de wet houdende regeling van de inlichtingen- en veiligheidsdiensten van 30 november 1998. Het gaat om de strijd tegen terrorisme, spionage, extremisme, proliferatie, schadelijke sectaire organisaties en criminele organisaties. Daarnaast voert Staatsveiligheid ook veiligheidsonderzoeken uit om de betrouwbaarheid te controleren van diegenen die met gevoelige informatie omgaan.

Door de wetswijziging van de wet van 11 december 1998 betreffende de classificatie en de veiligheidsmachtigingen, veiligheidsattesten en veiligheidsadviezen wordt de Nationale Veiligheidsoverheid vanaf 1 januari 2024 ondergebracht bij de VSSE. De Nationale Veiligheidsoverheid is bevoegd voor de afgifte of de intrekking van veiligheidsmachtigingen, en behandelt aanvragen van rechtspersonen, administraties en hun werknemers die toegang nodig hebben tot geclassificeerde informatie. Na een beslissing van de Nationale Veiligheidsoverheid levert de dienst al dan niet een veiligheidsmachtiging af.

Vanaf 1 januari 2024 zal de Nationale Veiligheidsoverheid eveneens bevoegd zijn voor de aflevering, de wijziging, de schorsing en de intrekking van de goedkeuringen van fysieke installaties, communicatie- en informaticasystemen en cryptografische producten, het beheer en de verdeling van cryptografisch materiaal, de interventies als Belgisch verantwoordelijke autoriteit voor de publiek gereguleerde dienst zoals bedoeld in art. 5 van het Besluit 1104/2011/EU alsook de internationale samenwerking met betrekking tot de uitwisseling en bescherming van geclassificeerde informatie.

Deze vacatures kaderen in de uitbreiding van de bevoegdheden van de Nationale Veiligheidsoverheid.

 

Belangrijk:

Elk personeelslid van de Veiligheid van de Staat dient houder te zijn van een veiligheidsmachtiging van het niveau “Zeer Geheim”, (Wet van 11.12.1998 betreffende de classificatie en de veiligheidsmachtigingen, veiligheidsattesten en veiligheidsadviezen). Een veiligheidsmachtiging wordt toegekend aan personen die om beroepsredenen toegang moeten krijgen tot geclassificeerde informatie, of informatie waarvan het oneigenlijk gebruik schade kan berokkenen aan een wezenlijk belang van België.

Om een dergelijke machtiging te krijgen moet je instemmen met het uitvoeren van een veiligheidsonderzoek en hiervan kennisgeven aan alle meerderjarigen waarmee je samenwoont. In een veiligheidsonderzoek wordt discreet onderzocht of de kandidaat en zijn/haar eventuele meerderjarige huisgenoten over voldoende discretie, integriteit en loyauteit beschikken. Dit onderzoek wordt voor medewerkers minimum elke vijf jaar geactualiseerd.

Our offer

Aanbod

Statuut en Graad

Je wordt aangeworven als Attaché (niveau A2) met de bijhorende weddeschaal NA21.

Loon

Minimum aanvangswedde: €51.757,41 (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

Via de salarissimulator kan je je bruto- en nettoloon berekenen door een aantal vragen te beantwoorden. 

Premies

Als personeelslid van de Veiligheid van de Staat heb je recht op een forfaitaire basisbeschermingstoelage van 220 EUR per maand bruto en een inlichtingentoelage van 290 EUR per maand bruto (te indexeren o.b.v. spilindex 138,01). Voor meer informatie zie artikel 252, 253 et 254 van het KB van 13 december 2006 houdende het statuut van de ambtenaren van de buitendiensten van de Veiligheid van de Staat

Voordelen

We bieden jou een boeiende job met impact op mens en maatschappij, met tal van voordelen:

  • Goede balans tussen werk en privé
    • glijdende werkuren in een 38-uren week
    • mogelijkheid om eventuele overuren in recup op te nemen
    • minimum 32 dagen verlof (aangevuld met 5 dagen die vrij in te plannen zijn omdat de VSSE, in tegenstelling tot andere overheidsorganisaties, doorwerkt in de week tussen Kerstmis en Nieuwjaar
    • gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
    • fitnessruimte waar je groepslessen kan volgen (o.a. zelfverdediging, krachttraining en uithouding) of samen met de sportcoach een persoonlijk trainingsschema kan uitwerken.
  • Financiële voordelen
    • mogelijkheid tot het krijgen van een tweetaligheidspremie
    • voordelige hospitalisatieverzekering
    • gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
    • mogelijkheid om een fietsvergoeding te krijgen
    • voordelen en interessante aanbiedingen via Benefits@Work
    • allerlei sociale voordelen
    • beschikken over een gsm en laptop, tussenkomst in de gsm-kosten
    • bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen.

Door de vertrouwelijke aard van de informatie die binnen de Veiligheid van de Staat behandeld wordt, is structureel telewerk niet mogelijk. Dit is enkel uitzonderlijk mogelijk in functie van de mogelijkheden binnen de dienst.

Ontdek alle informatie (extra premies en toelagen, ...) en voordelen over werken bij de federale overheid op de website van BOSA.

Wie contacteren?

Over de jobinhoud

  • Veiligheid van de Staat
    Veiligheid van de Staat
    Veiligheid van de Staat
    /

Volledige beschrijving

Jobinhoud

Werken voor de Veiligheid van de Staat, dat is kiezen voor een job met betekenis!

Anders dan alle andere jobs!

Wil je je nuttig voelen? Wil je je inzetten om verandering teweeg te brengen?

We garanderen je een job met maatschappelijke perspectieven. Je zal rechtstreeks betrokken worden bij een organisatie die zorgt voor het behoud van de veiligheid van ons land door veiligheidsrisico’s te voorkomen.

 

  • Je neemt zowel intern als extern de dienst ICT actief deel aan verschillende projecten.
  • Je werkt samen met teams die instaan voor de ontwikkeling van de ICT-systemen. Hierbij sta je mee in voor:
    • ontwikkeling of onderhoud van de ICT-toepassingen.
    • de ontwikkeling van de gemeenschappelijke ICT-onderdelen.
  • Je hanteert de standaard ICT-ontwikkelingsmethodologieën, tools en procedures. Cruciaal hierbij zijn de principekeuzen om een gelaagde OO (object oriented- architectuur) te realiseren met een .NET ontwikkelplatform, gebruik makend van een relationele database voor het opslaan van gegevens.
  • Je zal in functie van de noden van de dienst en rekening houdend met je ervaring, competenties en interesses ingezet worden in diverse projecten en opdrachten waaronder:
    • de ontwikkeling van softwarecomponenten voor nieuwe ICT-applicaties.
    • de participatie en het onderhoud van bestaande applicaties en het aanpassen van bestaande softwarecomponenten.
    • de redactie en aanpassing van de technische documentatie en/of van de gebruikershandleiding van de applicaties waaraan je meewerkt.
    • de bespreking van de technische analyses, database- en architectuurconcepten voor applicaties/softwarecomponenten waaraan je meewerkt.
    • de periodieke voortgangsbespreking, projectorganisatie en kwaliteitsbewaking voor de ICT-projecten waaraan je meewerkt.
    • de coördinatie en samenwerking tussen het eigen projectteam en andere teams van de ICT-dienst.
    • de organisatie en realisatie van testen en validatie van softwarecomponenten.
    • de gebruikersondersteuning bij in het gebruik nemen van nieuwe softwarereleases.

 

Heb je vragen over de jobinhoud? 

Je vindt onze contactgegevens in de rubriek "meer info - contactpersonen".

 

Belangrijk:

Als je kandidaat bent voor een functie bij de Veiligheid van de Staat, dan vragen we jouw uiterste discretie en buiten jouw zeer naaste omgeving niet te praten over jouw kandidatuur. Gelieve hierover eveneens niets te vermelden op sociale netwerken. Als je laureaat bent, zal je meer informatie krijgen tijdens jouw indiensttreding.

Alle personeelsleden van de staatsveiligheid moeten over een Top Secret veiligheidsmachtiging beschikken (Wet van 11 december 1998 betreffende de classificatie en de veiligheidsmachtigingen, -attesten en -adviezen) (voor meer details, zie het tabblad "Werkgever").

Werkgever

Er zijn 2 plaatsen bij de Nationale Veiligheidsoverheid binnen de Veiligheid van de Staat (VSSE).

De Veiligheid van de Staat (VSSE) is een burgerlijke inlichtingen- en veiligheidsdienst. De dienst staat in voor de bescherming van de fundamentele waarden en belangen van de Staat door het verzamelen en verwerken van inlichtingen. De dienst voert ook veiligheidsonderzoeken uit.

Onze wettelijke opdrachten staan omschreven in de wet houdende regeling van de inlichtingen- en veiligheidsdiensten van 30 november 1998. Het gaat om de strijd tegen terrorisme, spionage, extremisme, proliferatie, schadelijke sectaire organisaties en criminele organisaties. Daarnaast voert Staatsveiligheid ook veiligheidsonderzoeken uit om de betrouwbaarheid te controleren van diegenen die met gevoelige informatie omgaan.

Door de wetswijziging van de wet van 11 december 1998 betreffende de classificatie en de veiligheidsmachtigingen, veiligheidsattesten en veiligheidsadviezen wordt de Nationale Veiligheidsoverheid vanaf 1 januari 2024 ondergebracht bij de VSSE. De Nationale Veiligheidsoverheid is bevoegd voor de afgifte of de intrekking van veiligheidsmachtigingen, en behandelt aanvragen van rechtspersonen, administraties en hun werknemers die toegang nodig hebben tot geclassificeerde informatie. Na een beslissing van de Nationale Veiligheidsoverheid levert de dienst al dan niet een veiligheidsmachtiging af.

Vanaf 1 januari 2024 zal de Nationale Veiligheidsoverheid eveneens bevoegd zijn voor de aflevering, de wijziging, de schorsing en de intrekking van de goedkeuringen van fysieke installaties, communicatie- en informaticasystemen en cryptografische producten, het beheer en de verdeling van cryptografisch materiaal, de interventies als Belgisch verantwoordelijke autoriteit voor de publiek gereguleerde dienst zoals bedoeld in art. 5 van het Besluit 1104/2011/EU alsook de internationale samenwerking met betrekking tot de uitwisseling en bescherming van geclassificeerde informatie.

Deze vacatures kaderen in de uitbreiding van de bevoegdheden van de Nationale Veiligheidsoverheid.

 

Belangrijk:

Elk personeelslid van de Veiligheid van de Staat dient houder te zijn van een veiligheidsmachtiging van het niveau “Zeer Geheim”, (Wet van 11.12.1998 betreffende de classificatie en de veiligheidsmachtigingen, veiligheidsattesten en veiligheidsadviezen). Een veiligheidsmachtiging wordt toegekend aan personen die om beroepsredenen toegang moeten krijgen tot geclassificeerde informatie, of informatie waarvan het oneigenlijk gebruik schade kan berokkenen aan een wezenlijk belang van België.

Om een dergelijke machtiging te krijgen moet je instemmen met het uitvoeren van een veiligheidsonderzoek en hiervan kennisgeven aan alle meerderjarigen waarmee je samenwoont. In een veiligheidsonderzoek wordt discreet onderzocht of de kandidaat en zijn/haar eventuele meerderjarige huisgenoten over voldoende discretie, integriteit en loyauteit beschikken. Dit onderzoek wordt voor medewerkers minimum elke vijf jaar geactualiseerd.

Competenties

Gedragsgerichte competenties

  • Informatie integreren: Je legt verbanden tussen verschillende gegevens, genereert alternatieven en trekt sluitende conclusies.
  • Beslissen: Je neemt beslissingen op basis van (on)volledige informatie en onderneemt doelgericht acties om beslissingen uit te voeren.
  • Adviseren: Je geeft advies aan jouw gesprekspartners en bouwt een vertrouwensrelatie met hen op, op basis van jouw expertise.
  • In team werken: Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's.
  • Zichzelf ontwikkelen: Je plant en beheert je eigen groei actief in functie van je mogelijkheden, interesses en ambities door je eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en jezelf continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken.
  • Objectieven behalen: Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op te nemen voor de correctheid van ondernomen acties.

Technische competenties

  • Je hebt een goede kennis (zowel theoretisch als praktisch) van full stack development

 

Een goede motivatie is eveneens belangrijk.

Opgelet! Jouw motivatie wordt als erg belangrijk voor de job beschouwd en weegt harder door in de eindscore (x2).

Niet vereist, wel een troef

  • Je werkt in een drietalige omgeving (Nederlands, Frans en Engels). Naast je moedertaal beheers je de andere talen voldoende om vlot samen te werken met collega's of klanten die één van deze talen spreken, om deel te nemen aan vergaderingen in de andere taal of om technische documentatie in het Engels te begrijpen.

Deelnemingsvoorwaarden

Vereist diploma op de uiterste inschrijvingsdatum:

Scenario 1: Specifieke master (met minimaal 0 jaar aan relevante professionele ervaring)

  • Diploma van een basisopleiding van de 2de cyclus (vb. licenciaat/master, ingenieur,...) behaald in een afdeling informatica, computerwetenschappen of elektronica uitgereikt door een Belgische universiteit of een hogeschool na tenminste 4 jaar studie.

Ben je laatstejaarsstudent van het academiejaar 2022-2023?

Dan kan je deelnemen aan de selectie onder voorbehoud. Laad je inschrijvingsbewijs met duidelijke vermelding van studiejaar, academiejaar en afstudeerrichting op in jouw online account.

Als je slaagt, kan je wel pas in dienst treden als je het vereiste diploma hebt behaald en je dit hebt opgeladen in jouw online account.

 

Scenario 2: Algemene master (met minimaal 2 jaar aan relevante professionele ervaring)

  • Diploma van licentiaat, arts, doctor, apotheker, geaggregeerde van het onderwijs, ingenieur, industrieel ingenieur, architect, meester (basisopleiding van 2 cycli), erkend en uitgereikt door de Belgische universiteiten en de instellingen voor hoger onderwijs van het lange type, voor zover de studies ten minste vier jaar hebben omvat, of door een door de Staat of een van de Gemeenschappen ingestelde examencommissies.
  • ​Diploma van master uitgereikt door een universiteit of een hogeschool na een masteropleiding van de 2e cyclus van ten minste 60 studiepunten.
  • Getuigschrift uitgereikt aan de laureaten van de Koninklijke Militaire School en die gerechtigd zijn tot het voeren van de titel van burgerlijk ingenieur of van licentiaat/master.​​

 

Scenario 3: Specifieke bachelor (met minimaal 2 jaar aan relevante professionele ervaring)

  • Eén van volgende diploma's uitgereikt door een Belgische Hogeschool behaald in een studierichting informatica, elektronica of programmeren:
    • diploma van het korte type of van het hoger onderwijs van één cyclus (bv. gegradueerde, professionele bachelor, regent)
    • diploma van technisch ingenieur.​​

 

Scenario 4: Algemene bachelor (met minimaal 3 jaar aan relevante professionele ervaring)

  • Diploma van het hoger onderwijs van het korte type (basisopleiding van één cyclus, bv: graduaat, professionele bachelor) met volledig leerplan of voor sociale promotie
  • Diploma van kandidaat/academische bachelor uitgereikt na een cyclus van tenminste twee jaar studie
  • Getuigschrift na het slagen voor de eerste twee studiejaren van de Koninklijke Militaire School
  • Diploma van zeevaartonderwijs van de hogere cyclus of van hoger kunst- of technisch onderwijs van de 3de, 2de of 1ste graad met volledig leerplan
  • Diploma van meetkundig schatter van onroerende goederen, van mijnmeter of van technisch ingenieur.​

 

Je kan ook deelnemen als je een vroeger behaald diploma hebt, dat gelijkgesteld wordt met één van de vermelde diploma’s.

Als je jouw diploma behaald hebt in een ander land dan België of in een andere taal dan het Nederlands, bekijk dan hier de opties voor deelname.

Laad je diploma op in het gedeelte “CV” in van je online account op het moment van inschrijving. Doe je dit niet, dan kan je niet deelnemen aan de selectieprocedure.

Ben je vastbenoemd Nederlandstalig ambtenaar?

Dan kan je deelnemen op basis van mobiliteit, mits je benoemd bent bij:

  • een federale administratie of een parastatale instelling opgenomen in het koninklijk besluit van 15 januari 2007 (personeel van de NMBS en de federale politie maken geen deel uit van dit toepassingsgebied van interne mobiliteit)
  • of de Rechterlijke orde (met uitzondering van de magistraten, gerechtelijk stagiaires en assessoren).

De vacante functie is een functie van klasse A2. Je moet :

  • ofwel behoren tot de klasse A2
  • of minstens 2 jaar anciënniteit hebben in de klasse A1.

In dit geval hoef je niet te voldoen aan de diplomavoorwaarden, maar wel aan de vereisten op vlak van werkervaring.

Als je al werkt voor de rekruterende instelling en nog niet benoemd bent in het niveau en klasse van de vacature, dien je enkel aan de anciënniteitsvoorwaarden te voldoen. 

Laad je meest recente bewijs van benoeming op (benoemingsbesluit, uittreksel uit het Belgisch Staatsblad, bewijs van je werkgever, bevorderingsbesluit of bewijs van eedaflegging) vóór de uiterste inschrijvingsdatum en vul je volledige professionele ervaring in, inclusief je huidige job. Als dit bewijs van benoeming of van slagen al werd gevalideerd in je online-cv door een vorige procedure, hoef je dit niet opnieuw te doen.

Als je al werkt voor de rekruterende instelling, treed je in dienst via de principes van interne mutatie of interne promotie.

Ben je Nederlandstalig beroepsmilitair?

De openstaande functie is van niveau A2. Je moet dus:

  • je attest van je carrière als beroepsmilitair opladen in het onderdeel ‘Diploma’ in jouw online account.
  • vanaf je inschrijving de persoon contacteren die vermeld wordt in de rubriek ‘contactpersoon procedure’, om je gelijkwaardigheid van niveau te bepalen

In dit geval hoef je niet te voldoen aan de diplomavoorwaarden, maar wel aan de vereisten op vlak van werkervaring.

Vereiste ervaring op de uiterste inschrijvingsdatum:

Indien scenario 2: Algemene master

Een relevante professionele ervaring van minstens 2 jaar in het domein van IT, verdeeld over ten minste 1 van onderstaande taken:

  • Het ontwikkelen van softwareapplicaties en/of ICT-systemen.

  • De redactie en aanpassing van technische documentatie en/of van gebruikershandleidingen van applicaties.

  • De organisatie en realisatie van testen en validatie van softwarecomponenten.

 

Indien scenario 3: Specifieke bachelor

Een relevante professionele ervaring van minstens 2 jaar in het domein van IT, verdeeld over ten minste 1 van onderstaande taken:

  • Het ontwikkelen van softwareapplicaties en/of ICT-systemen.

  • De redactie en aanpassing van technische documentatie en/of van gebruikershandleidingen van applicaties.

  • De organisatie en realisatie van testen en validatie van softwarecomponenten.

 

Indien scenario 4: Algemene bachelor

Een relevante professionele ervaring van minstens 3 jaar in het domein van IT, verdeeld over ten minste 1 van onderstaande taken:

  • Het ontwikkelen van softwareapplicaties en/of ICT-systemen.

  • De redactie en aanpassing van technische documentatie en/of van gebruikershandleidingen van applicaties.

  • De organisatie en realisatie van testen en validatie van softwarecomponenten.

 

Vul je online CV volledig in in het Nederlands in de rubriek "Werkervaring" van jouw online account, voor de uiterste inschrijvingsdatum.

Indien je ten laatste op de uiterste inschrijvingsdatum niet aan bovenstaande formele deelnemingsvoorwaarden voldoet, kan er met je kandidatuur geen rekening worden gehouden.

Aanbod

Statuut en Graad

Je wordt aangeworven als Attaché (niveau A2) met de bijhorende weddeschaal NA21.

Loon

Minimum aanvangswedde: €51.757,41 (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

Via de salarissimulator kan je je bruto- en nettoloon berekenen door een aantal vragen te beantwoorden. 

Premies

Als personeelslid van de Veiligheid van de Staat heb je recht op een forfaitaire basisbeschermingstoelage van 220 EUR per maand bruto en een inlichtingentoelage van 290 EUR per maand bruto (te indexeren o.b.v. spilindex 138,01). Voor meer informatie zie artikel 252, 253 et 254 van het KB van 13 december 2006 houdende het statuut van de ambtenaren van de buitendiensten van de Veiligheid van de Staat

Voordelen

We bieden jou een boeiende job met impact op mens en maatschappij, met tal van voordelen:

  • Goede balans tussen werk en privé
    • glijdende werkuren in een 38-uren week
    • mogelijkheid om eventuele overuren in recup op te nemen
    • minimum 32 dagen verlof (aangevuld met 5 dagen die vrij in te plannen zijn omdat de VSSE, in tegenstelling tot andere overheidsorganisaties, doorwerkt in de week tussen Kerstmis en Nieuwjaar
    • gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
    • fitnessruimte waar je groepslessen kan volgen (o.a. zelfverdediging, krachttraining en uithouding) of samen met de sportcoach een persoonlijk trainingsschema kan uitwerken.
  • Financiële voordelen
    • mogelijkheid tot het krijgen van een tweetaligheidspremie
    • voordelige hospitalisatieverzekering
    • gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
    • mogelijkheid om een fietsvergoeding te krijgen
    • voordelen en interessante aanbiedingen via Benefits@Work
    • allerlei sociale voordelen
    • beschikken over een gsm en laptop, tussenkomst in de gsm-kosten
    • bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen.

Door de vertrouwelijke aard van de informatie die binnen de Veiligheid van de Staat behandeld wordt, is structureel telewerk niet mogelijk. Dit is enkel uitzonderlijk mogelijk in functie van de mogelijkheden binnen de dienst.

Ontdek alle informatie (extra premies en toelagen, ...) en voordelen over werken bij de federale overheid op de website van BOSA.

Aanstellingsvoorwaarden

Als je geslaagd bent voor deze selectie, moet je – om benoemd te worden – op de aanstellingsdatum:

  • Belg zijn 
  • de burgerlijke en politieke rechten genieten
  • een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van de beoogde betrekking
  • houder zijn van een veiligheidsmachtiging overeenkomstig de wet van 11 december 1998 betreffende de classificatie en de veiligheidsmachtigingen, veiligheidsattesten en veiligheidsadviezen.

Als je deelneemt op basis van jouw diploma, word je benoemd nadat je de stageperiode met succes hebt vervuld.

Als je deelneemt op basis van mobiliteit, hoef je geen stage meer te doen.

Als je benoemd bent bij een andere organisatie dan de rekruterende en je in dienst treedt via mobiliteit, start een proefperiode van 3 maanden waarin jij en de organisatie kunnen beslissen of er een match is. Indien jij of de rekruterende organisatie hiervan niet overtuigd zijn, keer je terug naar je vroegere werkgever. Klikt het van bij de start, dan kunnen jullie onderling sneller beslissen om de definitieve overstap te maken.

Als je reeds benoemd bent bij de rekruterende dienst, treed je in dienst via de principes van interne mutatie of interne promotie.

Procedure

Opgelet:

  • Raadpleeg regelmatig het tabblad ‘Mijn screeningsprocedures’ in je online account om na te gaan of de inschrijvingsperiode voor de proeven al dan niet open staat.
  • De testen kunnen in fysieke aanwezigheid (face-to-face) of op afstand (via videocall) georganiseerd worden. Deze informatie wordt bij elke stap aangegeven.
  • Je inschrijven voor een proef kan enkel tijdens de inschrijvingsperiode zoals weergegeven in het veld ‘Mijn screeningsprocedures’. Wanneer je niet bent ingeschreven voor het einde van de inschrijvingsperiode, kan voor deze selectie geen rekening meer worden gehouden met je kandidatuur.
  • Als je niet aanwezig kan zijn voor de sessie waarvoor je ingeschreven bent, dan moet je je ten laatste één uur voor de start van de test uitschrijven. Echter, om organisatorische redenen, willen we je vragen om je uiterlijk de dag voor de proef uit te schrijven. Je doet dit door in je online-account te klikken op de annulatie-link die je net naast de door jou gekozen datum kan vinden. Vervolgens kan je je inschrijven voor een andere sessie, als er nog andere sessies beschikbaar zijn.
  • Ervaar je problemen bij het inschrijven voor een test, neem dan contact op met de contactpersoon voor de selectieprocedure (zie rubriek “Contact”) . Doe dit zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de twee werkdagen vóór de datum van de test.
  • We houden voor het vervolg van de procedure geen rekening met je kandidatuur als je je voor een test niet inschrijft en/of als je afwezig bent.
  • Als je niet geslaagd bent voor een bepaalde stap, stopt de procedure en word je niet uitgenodigd voor eventuele volgende testen van dezelfde selectie.

Gelijke kansen en redelijke aanpassingen:

De Federale overheid voert een actief diversiteitsbeleid.   

Heb je een handicap, een leerstoornis of een ziekte? Dan kom je mogelijks in aanmerking voor een aanpassing van de selectieprocedure. Zie onze pagina over redelijke aanpassingen voor meer info.

Ben je zwanger of geef je borstvoeding? Ook dan kan je mogelijk aanpassingen krijgen. Meer info vind je op deze pagina over gelijke kansen.

Stap 1: screening van diploma en/of benoemingsbesluit

Je wordt alleen toegelaten tot de selectie als je beschikt over het vereiste diploma en/of benoemingsbesluit. De screening hiervan gebeurt op basis van de op te laden documenten (zie ‘Deelnemingsvoorwaarden’) en de informatie ingevuld in jouw online account op de uiterste inschrijvingsdatum.

Stap 2: Screening van vereiste ervaring

Je wordt alleen toegelaten tot de selectie als je over de vereiste relevante professionele ervaring beschikt. De screening van de ervaring gebeurt op basis van je cv zoals het is ingevuld in jouw online account op de uiterste inschrijvingsdatum. We houden bij deze screening geen rekening met eventuele documenten die opgeladen zijn in het gedeelte “Mijn extras” van jouw online account.

Waarop moet je letten?

Vul het cv in in het Nederlands. Cv’s in andere talen worden niet gescreend.
Besteed voldoende aandacht aan de beschrijving van de werkervaring in het cv. Onze selectieverantwoordelijken gebruiken deze informatie voor de kwalitatieve cv-screening.

Ook gesolliciteerd voor AFG23062?

Geef dan in je online-cv onder ‘Werkervaring -> Aanpassen’ de info in het veld ‘Beschrijf nauwkeurig de verschillende taken en verantwoordelijkheden van de job’ ook in het Frans in.
Te weinig plaats in dat veld? Tik dan de verdere info in de volgende twee velden (‘Beschrijf wat je geleerd hebt in de job’ en ‘Waarom van job veranderen’) onder een titeltje: 'Vervolg taken en verantwoordelijkheden'. Vermeld onderaan in het eerder ingevulde veld van de taken en verantwoordelijkheden in welk veld je de verdere info getikt hebt.

Stap 3: Specifieke screening - PC (+/- 1u30)

Via een situationele beoordelingstest worden volgende competenties gemeten:

  • Informatie integreren
  • Beslissen
  • Adviseren

Deze proef zal plaatsvinden rond het einde van juni 2023 (onder voorbehoud). Via het postvak 'Mijn berichten en taken' in je online account kan je je inschrijven voor de proef. Je kan alleen maar inschrijven als je geslaagd bent voor de vorige stap.
Kies online uit de mogelijke testmomenten de dag en het uur om de test af te leggen. Je wacht best niet tot het laatste ogenblik om in te schrijven voor de test, want je loopt dan het risico dat er geen plaats meer is.

Je bent voor deze test geslaagd als je ten minste 50 punten op 100 behaalt. Rekening houdend met het aantal jobs, worden enkel de eerste 12 geslaagden toegelaten tot de volgende proef. Bij gelijkheid van punten, kan dit aantal verhoogd worden in het voordeel van de kandidaat.

Na het ontvangen van je resultaat van dit gedeelte kan je binnen twee maanden schriftelijk feedback vragen.

Stap 4: Specifieke screening - Interview (+/- 1u30 + 1u voorbereiding)

Het interview evalueert of je gedragsgerichte en technische competentie (zie rubriek ‘Competenties’) overeenkomen met de jobvereisten. Er worden ook vragen gesteld over je motivatie, je interesse en je voeling met het werkterrein.

De specifieke screening - interview bestaat uit 2 delen:

  1. Technische vragen ter beoordeling van uw technische competentie (zie rubriek ‘Competenties’). U krijgt de tijd om uw antwoorden op de technische vragen voor te bereiden, die u voorlegt aan de selectiecommissie.
  2. Een interview aan de hand van de STAR-methode.

Je cv in je online account wordt gebruikt als bijkomende informatie voor het interview.

Deze proef zal plaatsvinden rond het midden van juli 2023 (onder voorbehoud).

Via het postvak 'Mijn berichten en taken' in je online account kan je zelf online inschrijven voor de proef. Je kan alleen maar inschrijven als je geslaagd bent voor de vorige stap. Kies online uit de mogelijke testmomenten de dag en het uur om de test af te leggen. Je wacht best niet tot het laatste ogenblik om in te schrijven voor de test, want je loopt dan het risico dat er geen plaats meer is.

Eindresultaat

Als je geslaagd bent?

De lijst van geslaagden, zonder rangschikking, bestaat uit de kandidaten die het meest aansluiten bij de functiebeschrijving en het competentieprofiel. Deze lijst wordt verstuurd naar de voorzitter van het directiecomité van de Veiligheid van de Staat die met het directiecomité de rangschikking opmaakt.

Hoelang blijft deze lijst geldig?

Er wordt een lijst van geslaagden opgesteld, die 1 jaar geldig blijft.

Arbeidspostaanpassingen

Heb je een handicap en wil je gebruik maken van arbeidspostaanpassingen? Dan kan je dat aanvragen op het moment van aanwerving. Meer info vind je op onze pagina hierover.

Solliciteren

Je kan solliciteren tot en met 31 mei 2023.

Je moet online solliciteren via je online account. We screenen het cv dat op de uiterste inschrijvingsdatum in je online account zit. We screenen ook je diploma en/of benoemingsbesluit dat je moet opladen op het moment van inschrijving.

Je kan niet solliciteren via fax of e-mail.

Diploma en/of benoemingsbesluit opladen
Je kan je diploma en/of benoemingsbesluit in je online-cv opladen (vóór de uiterste inschrijvingsdatum) in PDF, DOC, DOCX, JPG of TIF-formaat. Het bestand mag niet groter zijn dan 8 MB. Lukt het niet om het diploma op te laden, dan mag je een kopie opsturen naar de contactpersoon selectieprocedure (zie 'Contactpersonen’). Vermeld je rijksregisternummer, naam, voornaam en de procedurecode van de job.

Extra info

Testen en resultaten

Alle informatie over het concrete verloop van de procedure, je resultaten en de volgende stappen vind je terug in je online account.

Je online account is de enige plaats waar deze informatie volledig betrouwbaar gecentraliseerd wordt. Check je online account dus regelmatig om alle belangrijke informatie over je sollicitaties te vinden.

 

Vragen rond de testen en scoring?

Meer info over het verloop van de testen en over hoe je je kan voorbereiden, vind je via deze link.

Voor meer uitleg over de scoring van onze testen kan je terecht op deze pagina.

 

Niet tevreden over de selectieprocedure?

Dien hier jouw klacht in.

Contact opnemen

Over de jobinhoud

  • Veiligheid van de Staat
    Veiligheid van de Staat
    Veiligheid van de Staat
    /

Adres en algemene contactgegevens

  • FOD BOSA - Werkenvoor.be
    WTC III - Simon Bolivarlaan, 30 bus 1
    1000 Brussels