Regie der Gebouwen
Wie zijn we?
Als vastgoedbeheerder van de Federale Staat optimaliseren wij de huisvesting van de verschillende federale overheidsdiensten door hen een moderne en functionele werkomgeving aan te bieden die aangepast is aan hun behoeften. Hierbij is rationeel en duurzaam energiegebruik belangrijk.
Wij houden ook het federaal architecturaal en historisch patrimonium in stand.
Onze kernactiviteiten bestaan uit 3 pijlers:
- Vastgoedbeheer
- Renovatie, restauratie en bouw
- Onderhoud en facility.
In totaal beheren we zo’n 7,2 miljoen m², verspreid over een 900-tal gebouwensites, waarvan 2/3 eigendom is van de Federale Staat en 1/3 wordt gehuurd.
Onze eigen kantoren zijn verspreid over gans het land: een hoofdzetel in Brussel en 7 regionale diensten.
Projecten in de kijker
We beheren heel wat monumentale gebouwen en sites, zoals het AfricaMuseum in Tervuren, de Musea in het Jubelpark, het Paleis voor Schone Kunsten (Bozar), de Koninklijke serres, het Museum voor Natuurwetenschappen en de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten In Brussel het Egmontpaleis, maar ook de vele gerechtsgebouwen, gevangenissen en kantoorgebouwen van de federale overheidsdiensten.
Onze waarden
De waarden die wij uitdragen zijn integriteit, verantwoordelijkheidszin, professionalisme, samenhorigheidsgevoel, dienstverlening en klantgerichtheid.
Onze troeven
Meewerken aan unieke projecten
Wij rekenen de verschillende federale overheidsdiensten tot onze klanten, maar ook heel wat monumentale gebouwen en historische sites behoren tot onze vastgoedportefeuille.
Wij zetten in op duurzame en energiezuinige overheidsgebouwen
Dit doen we door o.a. het plaatsen van hoogrendementsinstallaties en te kiezen voor alternatieve of weinig vervuilende energiebronnen (zonnepanelen, geothermie,..). Wij voorzien de overheidsgebouwen die we beheren ook van 100% groene elektriciteit.
Aandacht voor diversiteit
Wij hechten er veel belang aan dat iedereen gewaardeerd, erkend en gerespecteerd wordt op de werkvloer, ongeacht zijn of haar gender, huidskleur, handicap, leeftijd, seksuele geaardheid of herkomst.
Wij streven daarnaast ook naar een optimale toegankelijkheid van de overheidsgebouwen voor personen met een beperkte mobiliteit.
Moderne en aangename werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
Wij bieden interessante voorwaarden en een aantrekkelijk loonpakket, alsook een goed evenwicht tussen werk- en privéleven met de mogelijkheid tot telewerk. Bij de Regie der Gebouwen sta je ook niet stil, en kan je deelnemen aan heel wat opleidingen.
Ontdek ook de 10 goede redenen om bij ons te werken.
Wie zoeken we?
Ben je proactief en leergierig? Hou je van uitdagingen en ben je geïnteresseerd in vastgoed en architectuur?
Wij zoeken vooral technische profielen zoals architecten, ingenieurs, werfcontroleurs en tekenaars. Liefst met een specialisatie in HVAC, bouw, elektromechanica of elektriciteit.
Daarnaast zoeken we dikwijls juridische en financiële profielen en ook goede IT’ers zijn altijd welkom!
Aan de slag bij ons
Bij de Regie der Gebouwen word je niet aan je lot overgelaten. Wij hebben een goed georganiseerd onthaalbeleid voor nieuwe medewerkers.
Op je eerste werkdag krijg je van onze personeelsdienst een uitgebreide uitleg over onze organisatie en werking. Vervolgens word je in je eigen dienst verwelkomd door een meter of een peter.
Je krijgt een opleidingsplan op basis van je functie en competenties.
Daarnaast wordt er jaarlijks een onthaaldag georganiseerd zodat je de andere nieuwe medewerkers op een informelere manier kan leren kennen.
Aantal medewerkers
Contactgegevens
Gulden Vlieslaan 87 bus 2
1060 Brussel
België