Wat houdt je functie in?

Ik ben verantwoordelijk voor het beheer van onze Citrix (Desktop) omgeving en de Windows server infrastructuur. De Desktop omgeving is de omgeving waarop onze eindgebruikers, een 800-tal, dagelijks werken. De Citrix omgeving wordt ook gebruikt door de socialeverzekeringsfondsen om een van onze grootste applicaties, de Sequoia applicatie, op te starten, waar zo'n 400 medewerkers in werken.

Mijn functie is erg divers:

  • Ik volg problemen op, houd de software up-to-date, verbeter de omgeving.
  • Ik schrijf procedures om alles op een gestructureerde manier uit te voeren.
  • Ik volg infrastructuurtrends in de markt op, overleg met leveranciers.
  • Ik formuleer verbeteringen in onze infrastructuur en processen.
  • Ik bewaak de consistentie en standaardisatie van de Citrix infrastructuur.

Wat geeft je de meeste energie in je werk?

Onze IT-infrastructuur is constant in beweging, er zijn dus ook veel uitdagingen aan verbonden, zoals het wegwerken van oude technologieën, het implementeren van nieuwe technologieën, …. Security is vandaag zeker een 'hot topic'. Daarnaast is er ook een continu samenwerken met de eindgebruikers, andere teams, leveranciers, Smals, … Dit maakt het allemaal heel boeiend.

Wat is volgens jou het grootste pluspunt van werken bij het RSVZ?

Ik werk bijna 19 jaar bij het RSVZ, en blijf steeds nieuwe zaken bijleren. Het is er ook heel aangenaam om te werken dankzij de fijne werkomgeving. De open space kantoren zorgen ervoor dat je veel contact hebt met collega's. En de afwisseling tussen werken op kantoor en telewerken, zorgt voor een mooi evenwicht.

Naar welk nieuw project of welke nieuwe uitdaging kijk je uit?

Verschillende! De uitrol van de nieuwe Desktop gebaseerd op Windows Server 2019, de uitbouw van de nieuwe infrastructuur, de implementatie van Microsoft Security oplossingen, de redesign van onze active directory, …

Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?

Mijn werkdag start steeds met een statuscheck in onze monitoringsystemen. Als er problemen gemeld werden, of tickets gelogd zijn door onze eindgebruikers, los ik die op. Ook staan er dagelijks overlegmomenten met het team op de planning. Dan overlopen we de problemen, acties, oplossingen, … We coördineren ook de werkzaamheden met het hele Citrix team en maken een planning op langere termijn. En natuurlijk voer ik geplande werkzaamheden op onze (Citrix) infrastructuur uit zoals het installeren van nieuwe software, zodat onze omgevingen continu verbeteren.

 

Ik werk bijna 19 jaar bij het RSVZ, en blijf steeds nieuwe zaken bijleren.

Ontdek deze werkgever